Thursday, June 5, 2014

AKU KEMBALI

Lama sudah aku tidak menulis..berhabuk berdebu sungguh belog ini..

Kisah hidup aku juga telah berubah..ibarat kapal yang belayar, namun masih belum berlabuh lagi..

Aku kini sedang menulis, rutin harianku menulis, mengasak pena, menekan keyboard, mencurah idea..

Kadang-kadang bertalu-talu, kadang tidak keluar walau satu..kadang langsung beku..

Itu lah aku..insan musafir yang mencari ilmu..meninggalkan keluarga nun jauh di negeri serambi Mekah..

Namun aku tidak sedih, aku anggap itulah pengorbanan..ingin sesuatu harus lepaskan sesuatu..ya..betul..aku cuba berlagak kuat..

Aku yakin, Allah bantu..kawan-kawan ada sedia bersama, teman seperjuangan tidak leka tinggalkan aku sendiri..

Betapa beruntungnya aku...masih lagi mahu mempersoal takdir?

Jahat pula aku..sering tidak mensyukuri..aku leka, aku lalai dalam membaca bai-bait ayat firmanMu..

Maafkan aku...aitulah aku..INSAN PENDOSA..DAMBA PAHALA..

6:50 05062014


No comments:

Post a Comment